O nº 56 da revista Aula de Infantil, de xullo-agosto, dedícase á educación lenta. Coordinado por Joan Domenèch, autor de “Elogio de la educación lenta”, recolle as voces daqueles profesionais que piden que se respeten o ritmo natural dos acontecementos e máis os tempos da infancia. O propio Domènech mantén un diálogo virtual con Carl Honoré –escritor, periodista e estudioso do movemento Slow. Pódese ver a entrevista completa en educacionlenta.blogspot.com .
No artigo “Por una pedagogía del caracol”, Gianfranco Zavalloni, fai unha proposta educativa na que se propoñen estratexias didácticas para a ralentización, metafóricamente chamada pedagoxía do caracol. Entre elas destacamos: perder tempo para falar, debuxar en vez de fotocopiar, ou aprender a asubiar na escola.
Para quen queira afondar máis neste movemento social, contrario ao enfoque hamburger, escolmamos a seguinte bibliografía:
“Elogio de la lentitud”, de Carl Honoré, RBA, 2005.
“Elogio de la educación lenta”, de Joan Domènech, Graó, 2010.
“El valor del tiempo en la educación”, de Gimeno Sacristán, Morata, 2008
“Despacio, despacio: 20 razones para ir más lento por la vida”, de María Novo, Obelisco, 2010.
“Pedagogía della lumaca”, de Gianfranco Zavalloni, EMI, 2008
“Ozio, lentezza e nostalgia: Decalogo mediterraneo per una vita più conviviale”, de Cristoph Baker, 2006.
“Elogio de la pereza”, de Tom Hodgkinson, Bronce, 2005.
“Cómo ser libre”, de Tom Hodgkinson, Aguilar, 2008.
Neste vídeo de animación reflictese á perfección a présa coa que todos transitamos polo sistema educativo, pola sociedade e pola vida, para, finalmente, ter unha saca baleira.