A nosa achega á educación infantil

Internet e infancia

In TICArte on 16/05/2010 at 09:36

O día 17 de maio, celébrase o Día Mundial da Sociedade da Información ou Día de Internet. O obxectivo desta celebración é conseguir que o conxunto da sociedade teña a oportunidade de coñecer e experimentar como Internet pode axudarnos a mellorar a nosa calidade de vida.

Aínda que todas e todos coñecemos algunha persoa que nunca entrou na rede, a día de hoxe a moitos de nós resultaríanos moi difícil entender como se pode vivir sen Internet, e iso que tampouco levamos tantos anos nestas lideiras . En Discovery Channel atopamos “La Internet“, unha presentación interactiva dunha liña temporal cos principais fitos e nomes que fixeron posible a rede global;  de como se evolucionou desde o 550 a C. co primeiro sistema de correo, pasando pola creación de ARPANET, polo envío do primeiro e-mail, polo ano 1970 cando se acuña o termo INTERNET, ata o Iphone no 2007. Vese que non está totalmente actualizada, pero é ben interesante.

Na educación, hoxe en día, o uso das TIC nos centros é un elemento de calidade, case se converteu nun síntoma da eficacia e eficiencia das institucións escolares. O seu emprego, como ben sabemos todos, faise con maior o menor fortuna. Nalgúns casos sería mellor mirar pola xanela que cara a pantalla; as tecnoloxías de seu non aportan ningún valor á educación, tan só son ferramentas en mans dos docentes. Pero sen lugar a dúbidas é preciso introducilas na praxe educativa, é necesario que lles aprendamos aos nenos e ás nenas as posibilidades que nos brindan.

En moitas aulas de infantil estase a facer moi ben, nalgunhas ata teñen ordenador e conexión, o que lles permite buscar información, comunicarse, abrirse ao mundo amosando o que fan (blogs de aula), e mesmo, divertirse. Todo o que lles amosamos ao noso alumnado está rigorosamente seleccionado, cumpre cuns obxectivos e resulta interesante. Eles saben que podemos atopar todo en Internet. Pero ollo, isto entraña un risco moi grave. Esa mensaxe “subliminal” das bondades de Internet, é perigosa se non se lles educa na outra “cara oculta”. Internet tamén entraña riscos e perigos potenciais, aos que da man dos adultos non están expostos, pero que están aí. Poida que ao tempo que os ensinamos a navegar, a buscar, a seleccionar, tamén teñamos que ensinalos a valorar, enxuizar, contrastar información, e a rexeitar certas ofertas por atractivas que poidan ser. Facilitamos acceso a un vídeo emitido na TV, que nin precisa tradución, polo explícito que é. Organismos e institucións nacionais e internacionais teñen alertado sobre estes perigos, e analizado os hábitos dos menores en Internet. Na meirande parte deles estudan os rapaces desde os 11 anos en diante, pero ben sabemos que nenos de menor idade tamén o empregan, co beneplácito dos proxenitores e bendicións dos adultos.

O web de Pere Marqués, profesor da UAB, conta cun apartado sobre os riscos de Internet; consellos para un uso seguro da rede; o decálogo dos dereitos da infancia en Internet; recomendacións para proxenitores e educadores; sistemas de seguridade e instrumentos de control; ligazóns a institucións que realizan estudos e campañas; portais seguros e software para a protección.

Advertisements

Deixar unha resposta

introduce os teu datos ou preme nunha das iconas:

Logotipo de WordPress.com

Estás a comentar desde a túa conta de WordPress.com. Sair / Cambiar )

Twitter picture

Estás a comentar desde a túa conta de Twitter. Sair / Cambiar )

Facebook photo

Estás a comentar desde a túa conta de Facebook. Sair / Cambiar )

Google+ photo

Estás a comentar desde a túa conta de Google+. Sair / Cambiar )

Conectando a %s

%d bloggers like this: