Que pasa co 0-3?

A editorial da revista Aula de Infantil, nº 53, leva por título “¿Qué pasa con el 0-3?”. Fai referencia ao documento elaborado por FETE-UGT, coa comparativa do tratamento do ciclo 0-3 anos nas dezasete comunidades autónomas, dezasete realidades distintas, polo tanto, desigualdade de oportunidades para a infancia do territorio estatal.

A LOE, no 2006, puxo en mans das comunidades autónomas o establecemento dos requisitos mínimos que deben cumprir os centros que escolaricen ao alumnado do 1º ciclo de EI. Así mesmo, o Real Decreto de calendario de aplicación da LOE, estipulaba que isto debería ser lexislado antes do 31 de decembro de 2007, pero a día de hoxe, moi poucas comunidades o acadaron. Séguese aplicando normativa anterior á LOE en canto aos espazos, aos requirimentos, ao persoal que atende aos rapaces… , malia o cambio de concepción da atención neste ciclo (asistencial->educativo). Tan só se adecuou o currículo educativo, publicado conxuntamente para toda a etapa no Decreto 330/2009, pero, pódese aplicar este precepto en centros que non foron concibidos para fins educativos?

En Galicia, ao igual que en moitas outras comunidades, a titularidade e formas de atención á primeira infancia, segue fórmulas variadas, de tal xeito que cando unha familia pretende escolarizar ao seu fillo/a non ten a disposición cal é a Rede de Escolas Infantís de Galicia (públicas, privadas e con concerto), existen:

-Centros creados na Rede de Galescolas, e hogano,  Rede de Escolas Infantís “A Galiña Azul”. Segundo os datos publicados, 82 e funcionamento, 12 en construción e 20 recentemente aprobadas . Dependen da consellería de Traballo e Benestar e da Consellería de Educación e O.U, pero son xestionadas, polo Consorcio Galego.

-Centros creados por iniciativa da administración local, as escolas municipais infantís.

-Centros creados por iniciativa de empresas, patronatos, sociedades, asociacións, etc.

-Centros creados por iniciativa privada. As familias, de non ter praza na rede pública, poden solicitar axudas para escolarizar aos seus fillos nestes centros, o coñecido como Cheque Infantil.

-Os PAI, puntos de atención á infancia, servizos de prestación asistencial nos concellos pero con fins educativos.

Sendo de obrigado cumprimento o carácter educativo deste ciclo (currículo, documentos programáticos dos centros…), enténdese que a administración educativa instará a que isto sexa así; agora ben, está por definir que órgano, estamento ou corpo velará polo seu cumprimento nos centros, tanto na rede pública como na privada.

Outro aspecto que preocupa ás familias é a atención ao alumnado con necesidades educativas especiais. A non ser na orde na que se regula a admisión nas, daquela, galescolas, non hai unha soa mención a esta cuestión. Nela, tan só se indica que haberá un alumno/a con n.e.e. por aula e que contará por dous; o que non aclara son as medidas a adoptar no caso de que haxa máis nenos ca aulas. Hai tamén, un gran desconcerto canto á emisión do ditame de escolarización, ás intervencións dos EOE, equipos de orientación específica, canto á posibilidade de flexibilización de idade de permanencia no primeiro ciclo. Enténdese que é algo novo, pero piden a atención adecuada para os seus fillos e fillas.

Lemos unha inxente cantidade de documentos elaborados e/ou avalados por organismos nacionais e internacionais nos que se aborda a importancia decisiva e determinante da escolarización na primeira infancia para o posterior desenvolvemento escolar exitoso, malia todo, constátase que a educación infantil segue a ser a “irmá pobre” dos sistemas educativos, e o ciclo 0-3 …

Deixar unha resposta

introduce os teu datos ou preme nunha das iconas:

Logotipo de WordPress.com

Estás a comentar desde a túa conta de WordPress.com. Sair /  Cambiar )

Google photo

Estás a comentar desde a túa conta de Google. Sair /  Cambiar )

Twitter picture

Estás a comentar desde a túa conta de Twitter. Sair /  Cambiar )

Facebook photo

Estás a comentar desde a túa conta de Facebook. Sair /  Cambiar )

Conectando a %s