Inocencia radical

“Nacemos llenos de una inocencia radical que, inmediatamente, empezamos a perder”, destacou a autora do libro Inocencia radical  publicado en Aguilar e comenta que o seu obxectivo ao escribilo foi “sacar las emociones del campo académico y abstracto y llevarlas a la gente para que comprenda cómo se forman desde la infancia pero también desde el inconsciente”. “El cerebro anda dividido entre la parte defensiva, llena de temor y desconfianza, y la parte empática”, que deu en chamar inocencia radical. “Lo malo es que la sociedad en la que vivimos alimenta la primera e ignora la segunda cuando la realidad es que la mayoría de las personas tenemos una capacidad tremenda de desarrollar nuestra afectividad”. Para a autora de Brújula para navegantes emocionales, “uno de los focos de este error se encuentra en el sistema educativo actual, que no ha parado de repetirnos que no valemos nada”. “Seguimos manteniendo paradigmas educativos de hace 100 años que no se corresponden con la época actual”. Dest aca así mesmo, como aspecto clave para potenciar a inocencia radical a educación no amor, pero nun sentido máis amplo, unha formación que na actualidade está bastante desfigurada. “Sobreprotegemos a los niños y jóvenes en lo físico y abandonamos lo emocional, y esto lleva a que los jóvenes traten continuamente de saciar deseos pasajeros y a la larga se encuentren desmotivados y no sepan qué les apasiona.”

Ao igual que Eduardo Punset, pensa que case todo se xoga antes dos cinco anos, as experiencias emocionais que os nenos e nenas teñan na súa infancia marcará como serán como adultos. Elsa preséntanos “un mapa do medo” con cinco esquemas personais (abandono: “Sempre me abandonan”; privación ou carencia: “A nadie lle importan as miñas necesidades”; dominado: “Nunca me saio coa miña”; desconfiado: “Non puedo fiarme da xente” e imperfecto: “Non merezo amor”) e cinco esquemas sociais (excluido: “Non encontro o meu lugar”; medoso: “Coidado, o mundo é moi perigoso”; fracasado: “Todo me sae mal”; perfeccionista: “Teño que ser perfecto” e ser espacial: “Non teño por que seguir as regras”).

Facilitamos unha grabación da intervención da escritora no programa Asuntos propios.

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